“ Eğitimin pahalı olduğunu düşünüyorsanız, cehaletin bedelini hesaplayın!"
Bu sözü milattan önce 400'lü yıllarda söylemiş. Daha net anlaşılması için ortalama 2400 yıl kadar önce diyebiliriz.
Ardından milattan sonra 633 yılında vahiyleri tamamlanan İslam Dini kutsal kitabı Kuran-ı Kerim de bu konuya değinir. Okuyanlar mutlaka bilir. Kısa ve öz bence çok önemli bir söz vardır.
" Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?"
Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ün de 19. yy başlarında söylediği kıymetli deyişi eminim hemen herkes hatırlayacaktır.
" Gerçek kurtuluş ancak cehaletin ortadan kaldırılmasıyla olur. Cehalet kaldırılmadıkça toplum yerinde kalıyor demektir, yerinde duran şey ise ise geriye gidiyor demektir. "
Zaman geçer, kişiler ve/veya kaynaklar değişir. Fakat bilginin değeri ve söylenen sözlerin ortak noktası şimdiki örnekteki gibi değişmez. Çağımızın hayatta yaşayan işletme gurularından Peter F. Drucker da bu konuya değiniyor.
" Dünya artık emek yoğun, enerji yoğun ve malzeme yoğun değil, BİLGİ yoğun olmaktadır."
Bu kadar önemli kaynak ve insanlar aradan bin yıllar geçmesine rağmen aynı noktaya değiniyor. Bilgi çok değerli. Hayatın her alanında olduğu gibi biliyoruz ki satışta da çok değerli.
Neden? Çünkü, BİLGİ insana GÜÇ getirir. Güçlü olan insanın da ÖZGÜVENİ yerinde olur. ÖZGÜVEN'i olan insanın başaracağına, daha çok satacağına, hedefleri tutturup aşacağına karşı inancı yani ENERJİ ve MOTİVASYONU da daha çok artar. Motivasyon olduğunda da DAHA ÇOK SATIŞ ve BAŞARI gelir.
Aslında bu kadar formül basit lakin önemlidir.
Bu kadar önemli bir satış silahımız varken maalesef birçok satışçı bu gücü göz ardı ediyor. Hep kolay yoldan ya da ilk bildiği bilgiler ile kendini geliştirmeden satış hayatına devam ediyor. Sonra da “ben neden yükselemiyorum, neden çok kazanamıyorum” diye hayıflanıyor.
O halde ne yapmak lazım?
- Ne kadar iyi satışçı olursak olalım, mümkün olduğunca satış ile ilgili akademik ya da deneyim paylaşımı tadındaki kitapları okumak.
- Ekip arkadaşlarımız ya da farklı sektörlerdeki satış işindeki profesyonellerden deneyimleri dinlemek.
- Şirketin gönderdiği eğitimleri işten kaytarmak değil de, daha çok satabilmek için bir nimet gibi görmek.
- Satış ile ilgili makale ya da blogları okumak.
- Forumlara üye olup deneyimleri dinlemek ve hatta kendi deneyimlerimizi paylaşmak. Neden mi? Çünkü ünlü Hint filozof Bhartrihari'nin sözünü unutmayalım
" Bilgi paylaştıkça çoğalan bir hazinedir."
- Bir sonraki aşama yazmayı da denemek olabilir. Yazarken insan daha çok düşünür, araştırır. Yazılan bilgi daha da kalıcı hale gelir.
Gördüğünüz gibi evet bence BİLGİ MOTİVASYON getirir.
Socrates bile " Bildiğim tek birşey varsa o da hiçbir şey bilmediğim." diyorken bizim gibi orta halli insan ve satışçıların yeni birşey okumadan, öğrenmeden ve araştırmadan başarılı olması sizce mümkün mü?
Yorumu sizlere bırakıyorum…
Devamlarını bekliyoruz :)
YanıtlaSil