Bilirsiniz "herşey bir hayal ile başlar" derler. Kim söylemişse bence çok doğru söylemiş.
Neden mi?
Baktığımızda geçmişte büyük başarılar ve zaferlerin hep bir hayalin peşinden geldiğini görürüz. Dün de böyleydi, bugün de yarın da böyle olacak. Mesela Martin Luther King'in şarkılara ve birçok Tv programının fon müziğine konu olmuş "I have a dream" sözleri herkesin kulaklarında çınlıyordur diye tahmin ediyorum? Peki o hayalinden sonra neleri değiştirdi? Eminim birçoğumuz çok iyi biliyoruz lakin HAYAL KURMA ile ilgili o küçük ama önemli doğruyu gerçek yaşamda çoğu zaman kulak arkası ederiz. O yüzden örneği gelin tekrar hep birlikte hatırlayalım.
Dünyanın hemen her yerinde şiddet karşıtı ve ırksal eşitlik görüşleriyle tanınan King; bu hayalinin peşinden giderek 1964 yılında Nobel Barış Ödülü'nü almaya hak kazanmıştır. Ayrıca, 1977 yılında, ölümünden 9 yıl sonra, eski ABD başkanı Jimmy Carter tarafından Başkanlık Özgürlük Ödülü'ne layık görülmüş ve şerefine Martin Luther King Günü kutlanmaya başlanmıştır. King'in en bilinen ve etkili konuşması "Bir Hayalim Var" dır. İşte herşey o küçük bir HAYAL den sonra başlamış çok net görülüyor.
Bir iş, bir eylem öncesi hayal kurmak beyinde inanılmaz bir enerji biriktirir. Bu hayatın her alanında olduğu gibi satış işinde de böyledir. Hayal kurarak beyinde biriken enerji, satışçıyı eyleme geçme ve geçtiği eylemde daha başarılı olmaya karşı MOTİVE eder. İşte bu motivasyon da planlama, randevu, görüşme , satış kapama ve satış sonrası her aşamada bizi daha çok bir de daha uzun dönemli satış yapmaya karşı daha farklı, daha etkili davranışlara karşı bizi tetikler. O davranışlar da kaçınılmaz bir şekilde çoğu zaman bizi daha yüksek satış başarılarına sürükler.
Bir önceki yazımızı hatırlayın. Ne demiştik? "Satışın %90'ı Motivasyon"dur ! Tabii ki motive ol başka birşey yapma demiyorum. Bu iddiamla aslında motive olmazsan bilgi de, hazırlık da düşük enerjili kalır ve ya başarısız olursun ya da yapabileceğinden çok küçük sonuçlara tamah etmek zorunda kalırsın. O yüzden
böyle büyük bir iddia da bulunuyorum. Motivasyon olmadan gelen bir satışın içimizdeki gerçek gücün çok çok küçük bir kısmını ortaya koyabilir. Bilgi, deneyim, çevre vb tüm etkenler motivasyon ile gerçek etkisine sahip olabilir. O nedenle önce hayal kurmak satış işinde en önemli gücümüz olan motivasyonu sağlar. Adeta karlı havalarda bile motoru dondurmayan antifiriz gibidir. Lütfen HAYAL KATİLİ olmayın! Neden ve nasıl dediğinizi duyar gibi oluyorum. Satışçılar da hep zihinsel kısıtlar olur, bilirsiniz. " Bu bölgede bu ürün satılmaz!", " hizmet satmak çok zordur o yüzden başarısız oluyorum." , " ben yapılabilecek herşeyi yaptım!" , " aslında o mala müşterinin ihtiyacı yokmuş." , " biz çok pahalıyız o yüzden satamıyorum." , " bu hedef zaten tuttturulamaz!" vb. milyon tane içsel ters motivasyon balonu beynimizde döner ve satışçılar arasında öğle yemekli kaçamaklarda konu olur. Yöneticilere de bu dertleri yanarız. Unutmayın düşünceler söze, sözler eyleme ve o da uzun dönemli davranışa dönüşür. Dolayısıyla neredeyse %90 etkiye sahip Motivasyon silahını satış savaşında ellerimizle bırakmış veya rakibe vermiş oluruz.
Bazen bu hayal katili kendimiz olmayabiliriz. Çevremizden, zaten motivasyonsuz olan ya da kötü rekabet içinde olan ekip arkadaşlarımızdan, ailemiz, çevremiz, rakiplerimiz ve müşterilerimizden de olabilir. Hatta belki aynı enerji ve motivasyona sahip olmayan yöneticilerimiz bile evet yanlış duymadınız bazen satış müdürlerimiz bile HAYAL KATİLİ olabilir. Ne yani oturup onları dinleyip başarısız mı olalım? Yoksa herşey rağmen kendi olumlu iç sesimizi mi dinleyip kimseye ihtiyaç duymadan motive mi olalım?
Sizi bilmem ama ben %10 başarıya tamah edecek ve az prim kazanacak kadar zengin değilim. O yüzden %90'lık bir etkiye sahip İNANMAK, ENERJİ ve MOTİVASYON kavramlarının gücüne inanıyor ve hem kendi iç sesimin hem de dış etkenlerin hayal katilim olmasına izin vermiyor ve her yıl, her çeyrek hatta her müşteri ziyaretinden önce daha iyiyi elde edebilmek ve daha çok satabilmek için kendimi motive etmeye çalışıyorum ve hep de böyle olacağıma inanıyorum.
Ne yani "İyilik Yap İyilik Bul " filmindeki ana karakter küçük bir ilkokul çocuğu kadar olamayacakmıyız? Bence oluruz. Yeter ki isteyelim. Dünyayı değiştirmek gerekmez, iyi satmak ve hedefleri tutturmak için güç içimizde, bizde.
Yeter ki HAYAL KURALIM ve HAYAL KATIİLİ OLMAYALIM !!!
Yorumlar
Yorum Gönder